VetNet Management

2.11 Email tekster

Opdateret den

Det er nu muligt at forfatte default emne og tekst når udskrifter sendes på mail. På den måde slipper man for at skrive samme tekst hver gang. Teksten kan naturligvis ændres inden mailen sendes afsted.

Dette kan gøres for alle udskrifter og man kan oprette alle de default tekster man overhovedet har lyst til.

Opret default teksten ved at gå til System - Rapporter - Håndter email-tekstskabelon fra forsiden.

Navngiv teksten.

Udfyld Emne og forfat emailteksten i Indhold. Variabler (%FIRSTNAME% osv.) kan som altid tilføjes ved at højreklikke i tekstfeltet. Tryk på Gem for at gemme teksten.

Teksten skal nu tilknyttes en rapport. Gå fra forsiden til System - Rapporter - Ret. Søg rapporten frem, f.eks. ’Faktura’.

Dobbeltklik på linjen i søgefeltet for at tilgå udskriften.

Tryk på Indstillinger i venstre side.

Indstillinger er det eneste som må trykkes på i dette skærmbillede. Er du ved en fejl kommet til at trykke på noget andet, luk da udskriften ned med det samme og uden at trykke Gem.

Slet bindestregen i feltet Standard besked og søg email teksten frem. Tryk der næst på OK.

Tryk på Gem for at gemme udskriften.

Når udskriften printes, og man trykker på ’Email’ vil det se således ud. Variabler erstattes i det øjeblik mailen sendes.

Forrige Artikel 2.10 Journalteksttyper
Næste Artikel 2.12 E-faktura