Opgavelisten er et godt værktøj til at holde styr på de opgaver, som opstår i en travl klinik - hvad enten der er tale om opfølgninger eller opgaver.
I opgavelisten kan man oprette opgaver/opfølgninger for sig selv og for andre brugere. Den 'lille' opgaveliste følger den bruger som er logget ind på pc'en. Den 'store' opgaveliste giver et overblik over alle de opgaver som ligger til brugerne i klinikken.
Åben opgavelisten
Tryk på ikonet i øverste højre hjørne og brugerens opgaveliste åbner.
Opret en opgave
1. Indtast den bruger du vil oprette opgaven til
2. Placer musen i feltet og skriv hvad opgaven omhandler
3. Sæt en dato og tidspunkt for hvornår opgaven senest skal være udført
4. Vælg type 'opgave' eller 'opfølgning'. En opgave kan feks. være at bestille medicin hjem, hvor imod en opfølgning kan være en klient der kontaktes.
5. Tryk på tilknyt, og man kan tilknytte et dokument eller en journal.
Tryk til sidst på 'Tilføj' for at oprette opgaven.
Sådan ser en opgave ud på opgavelisten
Hvis du har oprettet en opgave til en anden bruger, da husk at sæt hak i 'alle opgaver' eller 'oprettet af mig'.
Udfør opgave
Højreklik på opgaven du vil udøfre, og vælg 'marker som færdig'.
Stor opgaveliste
Tryk på ikonet i højre side af opgavelisten, for at åbne hele opgavelisten op i fuld størrelse.
Åben vedhæftet journal/fil
Højrklik på den lille clips, som viser at der er en fil tilknyttet opgaven, og vælg 'Åben'. Journalen vil nu åbne op.
Se udførte opgaver
For at se de opgaver der er blevet udført, indsæt antal timer i 'vis slettede'. På billedet er valgt at se de opgaver der er slettet inden for den sidste time. Det grønne flueben indikerer at opgaven er udført. Hvis man gerne vil se hvornår denne opgave blev udført, kan man holde musen hen over opgaven. Se det nederste billede.


