Menupunktet 'Beskeder' dækker over medarbejdernes interne beskeder, SMS afsendelsesfunktion samt en log over de emails som afsendes fra VetNetManagement.
Kalder en dialogboks med beskeder for den bruger som er logget ind.
Menupunktet kan tilgåss via ikonet 'Mail' på forsiden.
SMS
Det er muligt at afsende manuelle sms'er - både til klienter og medarbejdere fra VNM.
Cursoren starter automatisk i feltet 'Fornavn' hvor klienten kan fremsøges. Benyt evt. F5-udvidet søgning, for at søge på andre oplysninger.
Indtast den ønskede besked i fritekst feltet og tryk på 'Send'.
Vær opmærksom på tegn-begrænsningen ved brug af SMS (140 tegn) samt opkrævning for afsendelse af SMS via VNM.
Email Kø
Email køen er en log som viser alle emails afsendt fra VetNetManagement. Email køen er en integration til mailprogrammet Mandrill som er en ekstern udbyder af mailafsendelse. Email køen henter således sine informationer fra Mandrill.
Menupunktet kan tilgås vis ikonet 'Mail kø' på forsiden.
Oversigten
Email oversigten viser status på de mails som afsendes fra VetNetManagement. VetNetManagement vil registrere en 'sendt' dato og tidspunkt, et 'Åbnet' dato og tidspunkt, en 'Til' mailadresse, en 'Fra' mailadresse, et 'Emne' og slutteligt en status på mailen - er den afsendt, venter den på at blive sendt, er den afvist osv. For gennemgang af de forskellige status - se underafsnittet 'Status'.
Markeres en mail, vil indholdet blive gengivet i højre side af skærmen. Her vil også vedhæftningen kunne ses og åbnes, og det er muligt at trykke 'Gensend' i nederste højre hjørne.
Filtrering og søgning af mails
Det er muligt at filtrere på alle de mails som afsendes fra VetNetManagement.
1. Loggen viser default mails indenfor den seneste måned, men man kan søge i loggen ved at angive en til og en fra dato.
2. Der kan filtreres på email status, ved at vælge en status fra drop down menuen.
3. Der kan filtreres på en email adresse eller emnet på den givne mail.
4. Der kan søges på en specifik klient.
5. Efter angivelse af data, trykkes opdater, og VetNetManagement filtrerer udfra de angivne oplysninger. Resultatet ses nedenfor.
Status på emails
Emails bliver markeret med en status i oversigten. Denne status hentes direkte fra integrationen til Mandril og angiver hvorvidt en mail er sendt succesfuldt eller den er fejlet.
1. Tilføjet til kø - Emailen er tilføjet til afsendelseskøen. Markeres med gul farve
2. Venter på at blive sendt - Emailen afventer afsendelse
3. Sendt - Emailen er afsendt og registreret som afleveret til modtager adressen
4. Afvist - Emailen er afvist. Marker emailen og vælg 'gensend' i nederste højre hjørne. Markeres med rød farve
5. Fejl - Emailen er gået i fejl. Marker emailen og vælg 'gensend' i nederste højre hjørne. Markeres med rød farve
6. Softbounce - Modtagers adresse er verificeret men emailen kan ikke afleveres. Det kan skyldes manglende plads i modtagers ende. Markeres med rød farve
7. Hardbounce - Email adressen kan ikke verificeres, enten fordi den ikke findes eller ikke længere er i brug. Verificér modtagers adresse og vælg gensend. Markeres med rød farve
8. Håndteret - En manuel status som kan vælges for at indikere, når en fejlet email er håndteret på anden vis.
Tips og Tricks
Hvordan retter jeg klientens email adresse og gensender? Marker den email som er hard-bouncet. Informationer og indhold kan nu ses i højre side af skærmbilledet.
Ret emailadressen til den korrekte adresse og vælg 'Gensend' i nederste højre hjørne. VetNetManagement retter automatisk email adressen på klientens stamkort.


