VetNet Management

13.33 VetNetManagement 5.1->5.2

Opdateret den

VetNetManagement 5.2 indeholder en lang række forbedringer og funktionaliteter som er udviklet for, at imødekomme de behov som en moderne dyrlægepraksis har i dagligdagen.

Dette dokument er en gennemgang af de nye funktionaliteter og forbedringer som vil være til rådighed.

Grafik

Grafikken i VetNetManagement 5.2 er ændret en lille smule. Det er gjort lysere i farverne og kanter er fjernet.
Derudover kan Email køen nu tilgås fra ikon på forsiden.

Alle menupunkter åbner nu som faner - eks. Tidsbestillingen, Konsultationsoversigten, Konsultationer, Journaltekster og så fremdeles.

Grafik

Betalingsmåder

I VNM 5.2 er det muligt at oprette forskellige betalingsmåder. Det har hidtil kun været muligt, at have kontant, kort og konto. Det er nu muligt at oprette sine egne betalingsmåder  eks. ’Mobilepay’, ’Swipp’ osv.

Betalingsmåder oprettes under menupunktet ’Finans’->Betalingsmåder’. For yderligere information  se afsnittet ’Betalingsmåder' under Finansmanualen.

Betalingsmåder

Konsultationsoversigten

Konsultationsoversigten er nu en fane. Dvs. at man nemt kan skifte mellem visningerne, både med mus og ved hjælp af genvejstaster.

Det er nu muligt at filtrere på ’status’ i bunden af konsultationsoversigten og der kan ligeledes oprettes nye statusfaner. Det vil sige, at man kan oprette en fane som man selv navngiver, hvor man kan lægge sine konsultationer. For yderligere information om oprettelse af ’statusfaner’  se afsnittet ’Status’.
Alle statusfaner har samme kolonne informationer. Der er desuden tilføjet følgende kolonner:

- ’Info’  viser hhv. kontaktårsagen, ’ydelse’ eller ’fritekst fra feltet ’Epilkrise’. Se afsnittet ’Konsultationsoversigt’ for yderligere information.
- ’Bur’  Det er nu muligt at se hvilket bur/boks patienten befinder sig i.
- Total’  Viser regningsstatus inkl.moms.

Der er yderligere tilføjet to ’skjulte’ ikoner - en lille mand samt et brev, som optræder hvis den pågældende klient/patient er åben for taksering på en anden skærm, eller hvis der er lavet note på konsultationen som skal læses inden den kan udfaktureres. For yderligere information herom  se afsnittet ’Konsultationsoversigt’.

Det er nu blevet muligt, at udfakturere direkte fra statusfanen, ved at højreklikke på den ønskede klient/patient og vælge ’Fakturer’.
Det er i den forbindelse muligt, at lave noter, som skal læses inden udfaktureringen kan gennemføres.
For yderligere information om dette  se afsnittet ’Fakturering/Kreditering’.

 

Konsultationsoversigten

Lager

Rabatgrupper er nu lagt i en fane for at få plads til flere informationer i samme skærmbillede.

Lager

Klientudskrifter

Menu ikonet ’Udskrifter’ har skiftet navn til ’Klientudskrifter’ og åbner nu i en fane for sig.

Samme menupunkt kan ligeledes tilgås fra ’Navne’->’Klienter’->’Klientudskrifter’.

Det er således blevet muligt, at håndtere debitorudtog pr. email, således at VNM selv udsender debitorudtog pr. email til den enkelte klient i forbindelse med rykkerkørsel. Man kan nu også eksportere det hele til excel.

For yderligere information om hvordan man benytter dette menupunkt, se afsnittet ’Klientudskrifter’.

Klientudskrifter

Statistik

Hvor resultaterne som blev vist, før var låst, er disse nu aktiveret således at man kan gå direkte til Journal, se Debitorudtog, Tidslinier, Behandlingshistorik samt udskrive journalkort direkte fra Statistik. For yderligere information - se afsnittet 'Statistik'.

Statistik

Tidsbestilling

Tidsbestillingen er lagt som et ikon øverst i menubaren overalt. Menupunktet kan alternativt tilgås som det plejer med F2.

Man kan nu påbegynde en konsultation direkte fra Tidsbestillingen. Højreklik på aftalen og vælg ’Åben/Start konsultation’.
Det er ligeledes muligt, at flytte en aftale direkte til en 'status' i konsultationsoversigten. Markér aftale og højreklik og vælg 'Flyt til' ->
Har man valgt at benytte farver på de forskellige status, vil disse ligeledes optræde i Tidsbestillingen.

Det er ligeledes blevet muligt at lave 'dagsnoter' som figurerer i venstre side af Tidsbestillingen. Man kan således oprette en note for en specifik dato, hvorved noten vil optræde på den pågældende dato. For yderligere information om 'Kalendernoter' - se afsnittet 'Kalendernoter'.

 

Tidsbestilling

Kalendernoter

Man kan nu lave dagsnoter i Tidsbestillingen. Funktionaliteten er lavet således at man kan angive en note for en specifik dato, hvorved noten da vil blive vist i venstre side af Tidsbestillingen for den valgte dato.
Fra Tidsbestillingen vælges menupunktet 'Muligheder' ->'Kalendernoter'.
I feltet dato vælges den dato noten er gældende for. Hvis ingen dato vælges sætter VNM default datoen til dags dato.
Såfremt noten kun er gældende for en specifik afdeling, påsættes denne i feltet 'Afdeling'.
I feltet 'Note' kan man skrive selve noten, herefter trykkes på 'Opret' i nederste venstre hjørne. Aftalen bliver nu ført over i oversigten til højre.
Ønsker man at slette en note, dobbeltklikker man på noten og vælger 'Slet' i nederste venstre hjørne, som først fremkommer når der er dobbelklikket på noten.

Kalendernoter

Kontaktårsager

Der er nu tilføjet muligheden for 'følge-aftaler' på kontaktårsager.
Funktionaliteten er lavet på baggrund af et ønske om 'opfølgningsaftaler' senere på dagen, som har relation til den primære aftale.
Det kan være at man ønsker at afsætte tid til at se på en patient som har været i operation, eller ringe retur til en klient med en opfølgning.
Man angiver derfor på kontaktårsagen et tidsinterval mellem primære og sekundære aftale, samt hvor lang varighed sekundære aftale skal have. Herefter opretter VNM selv den sekundære aftale i tidsbestillingen, når den primære aftale bookes.

For at benytte funktionaliteten skal dette opsættes på kontaktårsagen.
Fra forsiden af VNM vælges menupunktet 'Tidsbestilling'->'Kontaktårsager'.

I det viste eksempel har vi oprettet en kontaktårsag som hedder 'Blodprøver udtages + opfølgning'.
1. Vi har angivet den primære aftale til at have en varighed på 20 minutter
2. Vi har angivet tidsintervallet mellem den primære aftale og den sekundære til at være 20 minutter.
3. Vi har angivet den sekundære aftale til at have en varighed på 10 minutter.

Når vi har udfyldt alle relevante informationer, trykkes 'Gem' i bunden.
Når denne kontaktårsag vælges i Tidsbestillingen, vil VNM nu selv oprette en primær og en sekundær aftale ud fra de kriterier som er angivet på kontaktårsagen.

Kontaktårsager

Indbetaling

Der er introduceret meta-søgning under menupunktet ’Indbetaling’. Klienten kan nu søges frem under alle tilgængelige data, og de selvdefinerede betalingsmetoder medtages som mulige indbetalingsmåder.

Indbetaling

Klient/Patient

Klienter og patienter skal nu ikke længere sammenflettes. Dvs at der ikke længere eksisterer et menupunkt for oprettelse af patienter, da disse kobles nederst på klientens stamkort. Klienten er den primære, og herpå kobles det ønskede antal patienter.
For yderligere information om klient stamkort og tilføjelse af patient - se afsnittet ’Klient/Patient’.

Remindere og betalingsbetingelser er flyttet til egen fane. Der kan angives hvordan klienten ønsker at modtage kontoudtog og faktura og remindere, ligesom der kan tilføjes flere email adresser til den samme klient.
For yderligere information - se afsnittet 'Klientstamkort'

Klient/Patient

Journal/journal vs. Konsultation

Dette er nu én og sammen ting og ser identisk ud. Har man tilgået en klient/patient via journal/journal, kan man starte en konsultation direkte herfra og omvendt.

Selve takseringen åbner i en separat fane og en faktura er ikke låst i VNM førend der vælges ’Fakturér’.

Man kan navigere fra journal/journal->konsultation og omvendt ved hjælp af piletaster, placeret i højre side af skærmen.

Journal/journal vs. Konsultation

Email til forsikringsselskab

Det er blevet muligt, at emaile direkte til klientens forsikringsselskab i forbindelse med en konsultation.
Når der genereres et overslag på konsultationen og man vælger 'Email' kan man nu vælge mellem klienten, henvisende klinik eller forsikringsselskabet email adresse.
Det er ligeledes blevet muligt at vedhæfte en kopi af journalen direkte fra email dialogboksen.
For yderligere information om dette - se afsnittet 'Taksering med forsikring'.

Udført

Klient/Patient informationerne forbliver liggende foroven, selv om fanen ’Udført’ tilgås.

Udført

Systemflag er afskaffet

Fordi en påbegyndt faktura/konsultation nu ikke længere er låst, er der heller ikke længere behov for ’systemflags’ funktionen, hvorfor denne nu er afskaffet.

En faktura vil kunne åbnes på flere forskellige skærme, men vil blive låst i det øjeblik, hvor der vælges ’Fakturér’, da VNM skal være sikker på, at den ikke udfaktureres flere gange.

VNM vil da sende en lille dialog til alle de pc’ere hvor samme faktura er åben og bede dem afslutte.

Da det foregår i en fane for sig, vil man stadig kunne skrive journaltekst oa, uden at blive berørt af dette.

Henviste Patienter

Det er nu muligt at farvemarkere henviste patienter, ligesom henviste klinikker kan farvemarkeres.

Henviste Patienter

Anæstesijournal

Har nu fået et ikon i toppen af menubaren både under Konsultation og under Journaltekst.

Anæstesijournal

Arkiv

Det er muligt at foretage drag and drop til arkivet. Markér alle de ønskede filer og træk dem til arkiv.

Tandjournal

Der er nu introduceret slet/genskab funktion under Tandjournal, ligesom farvesymbolerne har skiftet farve til en mere iøjefaldende farve.

Tandjournal

VetNetMobile

Der findes ikke længere menuer i Mobile, kun ikoner. Alt kan tilgås via ’Alt’ tasten som vanligt.

Fjernskrivebord

Mange større praksis’ vælger at omlægge deres pc’er til at benytte fjernskrivebordsadgange til at tilgå VetNetManagement. I version 5.2 er det nu lavet således, at VNM benytter selve fjernskrivebords login’et som validering. Dvs. at når man først er logget ind på fjernskrivebordet, behøver man ikke også at logge ind i VNM 5.2.

Forrige Artikel 13.32 Skriv ud lister, opgørelser, lager, pris og produkter
Næste Artikel 14.1 QR-kode i tandjournaludskriften