VetNet Management

4.2 Status

Opdateret den

Statusser anvendes til at katagorisere igangværende sager.
Disse oprettes og håndteres via Journal - Sager - Status.

Her er det muligt at oprette nye statusser, omdøbe og rette eksisterende statusser.

For at oprette en ny status skal statusnavn og beskrivelse udfyldes.
Statusnavn fremgår i dialogboksen når man trykker forlad på en åben sag.
Beskrivelse fremgår i konsultationsoversigten.

Man kan ved fordel angive en genvejstast ved hjælp af et &-tegn.
F.eks statusnavn 'Afslut'. Her er der angivet et &-tegn foran A'et, som betyder at A bliver genvejstasten.
Genvejstasten er markeret med en streg under A'et som vist i dialogboksen til højre. Hertil kan man nu trykke på A på tastaturet, og sagen vil automatisk blive placeret i Afslut.

Man skal huske at statusser skal have forsekllige genveje. En genvej kan ikke være anvendt 2 gange.

Hertil kan man vælge:

1. Synlig - Statussen vil være synlig i konsultationsoversigten.
2. Afsluttet i konsultation - Når en sag bliver lagt i denne status vil diagnosevalg være krævet, såfremt man har sat systemet op til at kræve diagnose.
3. Vis i stadievisning - Man kan f.eks. samle alle statusser som vedrører indlagte og akutte patienter og få en faneblad som samler netop de patienter.
4. Kræver bur - Om statussen skal kræve bur
5. Nedtælling - En nedtælling i venteværelset vil fremgår. Man kan desuden indstille om VNM skal tælle ned fra det tidspunkt klient/patient melder sin ankomst, eller om tælleren skal tælle ned til aftalens starttidspunkt.
6. Fjern stadie - Dette vil gøre at et stadie bliver fjernet, såfremt der er tilknyttet et.
7. Tilbud - Man kan definere om statussen er et tilbud. Når denne satus vælges, vil en 'udløbsdato' dialogboks poppe op.

Hvis man ønsker det, kan et stadie tilknyttes. Lær mere om stadier.

Tryk på Gem for at gemme den nye status.

Rækkefølgen af statusser kan ændres ved at bruge pilene i højre side.

Forrige Artikel 4.1 Generelt
Næste Artikel 4.3 Stadie